Vraagt u zich af of het gebruik van promotionele artikelen te complex, te duur of in het algemeen zinvol is voor uw bedrijf? De volgende 10 redenen moeten het voor u gemakkelijker maken om te beslissen over het gebruik van reclamemateriaal.
Klanten binden aan een bedrijf is tegenwoordig moeilijk door de vele aanbiedingen en de daarbij behorende hoge concurrentie. We worden constant omringd door posters, flyers en advertenties op radio of televisie. Maar heeft zoveel reclame echt zin? Het antwoord is ja, reclame is nodig om uw bedrijf als merk emotioneel te laden en te verankeren.
Om uw klantenbestand te kunnen behouden en uitbreiden, zijn innovatieve manieren van adverteren noodzakelijk. Bedrijven profiteren in veel opzichten van correct gebruikte advertentiemedia. Ze hebben een positief effect op het denken en doen van potentiële klanten – en dat is precies wat belangrijk is voor een bedrijf.
De belangrijkste reden en dus ook de eerste: promotionele artikelen hebben een blijvend reclame-effect – ze worden regelmatig gebruikt vanwege hun gebruikswaarde en vormen zo een positieve herinnering aan het bedrijf. BELANGRIJK: vertrouw op de kwaliteit van het reclamemateriaal.
Aanpassingsvermogen – In tegenstelling tot radio- of televisiereclame, die alleen te horen of te zien is, kunnen creatievelingen qua gevoel en doel worden aangepast aan het bedrijf of de branche.
Klanten letten op relatiegeschenken. Iets cadeau krijgen is positief verankerd. Een ander pluspunt is het haptische karakter, dat een heel andere ervaring biedt in vergelijking met andere media. Zo creëren ze niet alleen een optimale marketing voor hun eigen bedrijf, maar bieden ze ook de klant meerwaarde.
Give-aways zijn populair – ieder van ons is toch blij met een origineel en nuttig promotieartikel? Als u een nuttig product krijgt dat regelmatig wordt gebruikt en steeds weer wordt herinnerd vanwege het nut ervan, creëert u een terugkerende positieve herinnering aan uw bedrijf. Advertentiemedia zijn daarom een interessante kans om je keer op keer bij je klanten te voelen.
Door het gebruik van advertentiemedia bereikt u precies die doelgroepen die u wilt bereiken: fidget spinners, hippe gymtassen waar geen enkele jongere de deur uit gaat of een Bluetooth-speaker zijn potentiële producten die de jongere generatie aanspreken.
Bruikbare, individuele promotionele artikelen hebben een positief effect op het imago van het bedrijf – ze laten het bedrijf zich onderscheiden van anderen en verhogen zo de waarde van hun merk of logo.
Een goed merchandisingproduct fungeert als merkambassadeur voor uw bedrijf. Stel, iemand krijgt bijvoorbeeld een thermische koffiemok als relatiegeschenk. Dat iemand op het werk elke dag koffie drinkt uit deze mok, waar het logo in grote letters op staat. Iedereen die deze mok ziet, ziet niet alleen het logo van uw bedrijf, maar ook hoe de koffiedrinker geniet van zijn koffie uit deze mok en zo iets positiefs associeert met uw bedrijf.
Nuttige freebies zijn zeer welkom. Het ontvangen van promotionele artikelen is lang niet zo opdringerig als bijvoorbeeld het versturen van reclamebrieven of zelfs reclamemails.
Je hebt de mogelijkheid om nieuwe technologieën te gebruiken met advertentiemedia en zo nog interessanter te worden voor bepaalde doelgroepen. Dit betekent bijvoorbeeld een NFC-chip of een QR-code op de thermische koffiemok, die bij het scannen direct naar de homepage leidt of u ook informatie kan geven over het gebruik van uw advertentiemateriaal.
Relatiegeschenken maken het makkelijker om het bedrijfsidee van een bedrijf uit te leggen. Een klassiek voorbeeld hiervan is de strandtas als relatiegeschenk van een reisbureau.
Kortom, promotionele artikelen, klassiek of modern, zijn de beste manier om uw bedrijf optimaal in de markt te zetten. Met uw eigen, bijzondere promotieartikel onderscheidt uw bedrijf zich van de massa en trekt u nieuwe klanten aan. Zorg er echter altijd voor dat u hoogwaardige artikelen koopt die passen bij uw bedrijfswaarden – er staat immers uw logo op.